"Jesteśmy numer JEDEN!" - Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 w Pszowie.
CEL PROJEKTU:
Projekt realizowany przez Szkołę Podstawową nr 1 w Pszowie ma na celu zwiększenie szans edukacyjnych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału poprzez realizację dopasowanych do ich potrzeb zajęć:
1. "SKONCENTROWANI" zajęcia indywidualne z elementami biofeedbacku
2. "TECHNIKI RELAKSACJI" zajęcia dla uczniów z problemami emocji
3. "SENSORYCZNIE" - zajęcia indywidualne z elementami SI
4. "ĆWICZYMY UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE" zajęcia dla uczniów z trudnościami społecznymi z elementami TUS
5. "SPRAWNI W MOWIE" - indywidualne zajęcia logopedyczne
6. "PLANSZÓWKI NA USPOKOJENIE" - zajęcia dla uczniów z problemami społecznymi, zaburzeniami emocji
7. "PIERWSZAKI PODBIJAJĄ ŚWIAT" - zajęcia wyrównawcze dla uczniów z problemami w nauce z klas 1
8. "PEWNI SIEBIE" - zajęcia integracyjne dla uczniów z problemami społecznymi, zachowania i emocji oraz uczniów zdolnych z klas 1-3
9. ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE Z ELEMENTAMI ARTETERAPII
10. "MATEMATYKA INTEGRUJE" - zajęcia matematyczne z elementami integracji uczniów polskich i ukraińskich
11. "KIM BĘDĘ?" - zajęcia doradztwa zawodowego
12. "UCZYMY SIĘ UCZYĆ I POZNAJEMY ŚWIAT" - zajęcia dla uczniów zdolnych i wymagających integracji
13. "PO ANGIELSKU" zajęcia dla uczniów zdolnych
14. "MATEMATYCY" zajęcia dla uczniów zdolnych.
Do zajęć kupimy także niezbędne wyposażenie.
Planowane efekty:
Projekt będzie realizowany w okresie od 1.09.2024 do 30.06.2026 r. i obejmie 149 dzieci z SPE (74 dziewczynki i 75 chłopców). Wsparcie będzie prowadzone we współpracy z rodzicami/opiekunami, poprzez wskazywanie im potrzeb dziecka, jego postępów i metod pracy z nim, aby w aktywny sposób mogli uczestniczyć w rozwoju i wsparciu swojego dziecka. 127 uczniów podniesie swoje kompetencje dzięki udziałowi w projekcie.
Dodatkowo wsparciem objęci będą także nauczyciele szkoły, dzięki projektowi podniosą swoje kompetencje zawodowe (9 osób).
Biuro projektu, które znajduje się na parterze szkoły w sali nr 7, jest dostępne do potrzeb osób biorących udział w projekcie . W przypadku dodatkowych potrzeb będziemy stosować
alternatywną formę kontaktu. Udostępniamy telefon do sekretariatu szkoły: 32 455 86 02.
Wartość projektu:
Na realizacje projektu pozyskaliśmy 642 807.96 zł, w tym 546 386.76 zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
#edukacjawłączająca #kwalifikacje #kompetencje #rozwój #szkoła #superszkoła
Link do aktualnego harmonogramu zajęć: https://em.firmotron.pl/reports/schedule/public/bw6AeM6DFgt524TE?cid=1134&c=Uczeń
ROK SZKOLNY 2025/2026
LITERACKO
Frazeologizmy pokazują bohaterów lektur szkolnych.
Język polski kryje w sobie prawdziwe skarby – frazeologizmy, czyli związki wyrazów, które mają przenośne znaczenie i często opowiadają ciekawe historie o kulturze, obyczajach czy sposobie myślenia dawnych ludzi.
Ósmoklasiści poznawali nowe związki frazeologiczne, odkrywali ich pochodzenie i uczyli się poprawnego użycia w codziennym języku. Dzięki temu można przekonać się, że takie wyrażenia jak ,,złapać wiatr w żagle" czy „nie zasypiać gruszek w popiele” nie są tylko barwnymi ozdobami języka, ale pomagają precyzyjnie i obrazowo wyrażać myśli.
Uczniowie wykorzystali też znajomość treści lektur obowiązkowych, by odpowiedzieć na pytanie którzy bohaterowie lektur obowiązkowych pasują do wybranych frazeologizmów i uzasadnić swój wybór odpowiednimi przykładami. Doskonale poradzili sobie z tym zadaniem i upiekli „dwie pieczenie na jednym ogniu”.

RECYTATORSKO
„Kiedy dziecko widzi gnębienie może…”- co robić, gdy jestem świadkiem gnębienia.
Uczestniczki i uczestnicy zajęć recytatorskich od kilku tygodnii pracują nad bardzo trudnym, ale powszechnym zjawiskiem, jakim jest gnębienie, czyli pewien rodzaj przemocy rówieśniczej. Przyjrzeli się życiu pewnej młodej pisarki, która była przez wiele lat gnębiona w szkole podstawowej i odważyła się tym podzielić z kolejnymi pokoleniami nastolatków w formie wierszy. Dziewczyny z naszej grupy sporządziły listę powodów, które mogą być dla gnębicieli okazją do dokuczania innym (np. wygląd, pochodzenie, wyznanie, miejsce zamieszkania, status materialny, niepełnosprawność, a nawet brak powodu). Następnie ustaliły, dlaczego dzieci prześladują innych (np. same wcześniej były gnębione, odbijają swoją niepewność siebie na innych, sądzą, że takie zachowanie jest normalne, uważają, że poniżając innych staną się bardziej popularne), a na koniec inna grupa dziewczyn i chłopców wspólnie sporządziła listę działań, których może się podjąć każdy, gdy staje się świadkiem gnębienia (np. zostać obrońcą, zgłosić to dorosłemu, np. nauczycielowi, rodzicowi, po prostu nie pozostawać biernym). Na kolejnych zajęciach spróbujemy znaleźć wskazówki pozwalające wyrwać się z kręgu gnębienia niezależnie od roli, która nam przypadła w udziale – ofiara, sprawca, obserwator czy też przypadkowy świadek. Każda z tych osób potrzebuje wsparcia, aby przerwać krąg przemocy.

TEATRALNIE

ROK SZKOLNY 2024/2025
SPRAWNI W MOWIE
Terapia logopedyczna nie boli!
PrzeKonali się o tym uczniowie podczas zajęć SPRAWNI W MOWIE.
Na zajęciach logopedycznych, poza ćwiczeniami artykulacyjnymi i pracą nad usuwaniem wad wymowy, wykonujemy także ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, ćwiczenia słuchowe, analizy i syntezy głoskowej i wyrazowej, elementarne ćwiczenia dykcji oraz ćwiczenia grafomotoryczne. Aby natomiast urozmaicić naszym uczniom zajęcia, podczas terapii korzystamy z bardzo bogatej bazy najróżniejszych pomocy logopedycznych.
MATEMATYCY
Na zajęciach unijnych z matematyki nie ma mowy o nudzie! Świetnie się bawimy, rozwiązujemy ciekawe zadania, a przy okazji uczymy się nowych rzeczy. Matematyka wcale nie musi być trudna – u nas to czysta przyjemność!



SENSORYCZNIE

























